Հաճախ տրվող հարցեր
«ԵսԵմ» ազգային նույնականացման հարթակից օգտվելու համար անհրաժեշտ է.
Ի դեպ՝
Ոչ ռեզիդենտը «Ֆիզիկական անձանց էլեկտրոնային ծառայությունների միասնական համակարգ» մուտք գործելու համար պետք է ունենա
Այս տվյալները ստանալու համար անհրաժեշտ է այցելել «Հաշվետվությունների ներկայացման էլեկտրոնային համակարգ» և ներկայացնել հայտ կամ դիմել ՊԵԿ-ի՝ հարկ վճարողների սպասարկման բաժիններ։
ՀՀ քաղաքացիները «Ֆիզիկական անձանց էլեկտրոնային ծառայությունների միասնական համակարգ» մուտք են գործում և հայտարարագիր են ներկայացնում «ԵսԵմ» ազգային նույնականացման հարթակի միջոցով։
Հիշի՛ր՝ ակտիվ էլեկտրոնային թվային ստորագրությունը ՊԱՐՏԱԴԻՐ է։
Ինչպե՞ս պետք է հայտարարագիր ներկայացնեն ՀՀ քաղաքացիները
Անհրաժեշտ է
մուտք գործել «Ֆիզիկական անձանց էլեկտրոնային ծառայությունների միասնական համակարգ»
Տալ համաձայնություն «Օգտագործողի համաձայնագրին և տվյալների պահպանման քաղաքականությանը»
մուտք գործել «ԵսԵմ» համակարգի միջոցով «Անձնական էջ»
Լրացնել հայտարարագիրը
Թվային էլեկտրոնային ստորագրությամբ հաստատել այն
Հանձնել հայտարարագիրը
Անհրաժեշտ է՝
Ծրագրերի ներբեռնման, այդ թվում էլեկտրոնային թվային ստորագրության, ուղեցույցները ներկայացված են «ԷԿԵՆԳ» ՓԲԸ-ի կայքում
(հիշիր՝ չիպ ունեն միայն մինչև 2023 թվականի փետրվարի 15-ը տրամադրված նույնականացման քարտերը),
Նույնականացման քարտ ձեռքբերելու համար պետք է դիմենք Միգրացիոն ծառայության տարածքային անձնագրային գրասենյակ՝ նախապես գրանցվելով հետևյալ կայքում https://migration.e-gov.am/hy։
Բջջային նույնականացման SIM քարտ ստանալիս չիպ պարունակող նույնականացման քարտի ծածկագրերն անհրաժեշտ չեն։
«ԵսԵմ» բջջային նույնականացման SIM քարտ ստանալու համար հեռախոսահամարը պետք է գրանցված լինի տվյալ քաղաքացու անունով։
Հեռախոսահամարի անվանափոխման հարցերով անհրաժեշտ է խորհրդակցել բջջային օպերատորի հետ։
«ԵսԵՄ» բջջային նույնականացման SIM քարտ ստանալու պայմանները և արժեքները անհրաժեշտ է ճշտել համապատասխան բջջային օպերատորից։
«ԵսԵՄ» ազգային նույնականացման հարթակը միջոց է ցանկացած պետական հարթակ մեր կողմից մուտք գործելիս նույնականացվելու համար։ Այն ապահովում է մեր տվյալների անվտանգությունը։
eSIM բջջային հեռախոսների համար այս ծառայությունը կիրառելի չէ։
Անհրաժեշտ է բացառապես ֆիզիկական քարտ (չիպ) պարունակող բջջային հեռախոսով և նույնականացման քարտով (չիպ պարունակող կամ առանց դրա) մոտենալ բջջային կապի օպերատորի ցանկացած գրասենյակ, որտեղ Ձեզ կտրամադրվի «ԵսԵմ» բջջային նույնականացման SIM քարտ։
Բջջային օպերատորի գրասենյակում օպերատորը գեներացնում է բջջային նույնականացման SIM քարտի հավաստագրերը, իսկ հաճախորդը ինքնուրույն ստեղծում է ծածկագիր(ներ)ը (PIN կոդը)։
ԿԱՐԵՎՈՐ՝
Ոչ մի դեպքում չհամաձայնվեք ծածկագրի ստեղծումը կատարել բջջային օպերատորի գրասենյակից դուրս պայմաններում։
ՀԾՀ-ի (հանրային ծառայությունների համարանիշ) վերաբերյալ տեղեկանք ունենալու դեպքում
ոչ ռեզիդենտը պետք է support@ekeng.am էլ․փոստի հասցեին ուղարկի կամ www.ekeng.am/hy/e_sign կայքով ներկայացնի իր կացության քարտի կամ անձնագրի տվյալները, ՀԾՀ-ի վերաբերյալ տեղեկանքը և ծառայության համար կատարված վճարումը հավաստող անդորրագիրը։
ՀԾՀ-ի վերաբերյալ տեղեկանք չունենալու դեպքում
ոչ ռեզիդենտը պետք է դիմի ՊԵԿ-ի՝ հարկ վճարողների սպասարկման բաժիններ։ ՊԵԿ-ի աշխատակիցը դիմողի ՀՎՀՀ-ն և պահանջվող այլ տվյալները կտրամադրի «ԷԿԵՆԳ» ՓԲԸ-ին, որի հիման վրա հաճախորդը կստանա թվային էլեկտրոնային ստորագրություն։
Էլեկտրոնային թվային ստորագրությունն ակտիվացնելու համար անհրաժեշտ է ծանոթանալ https://ekeng.am/hy/e_sign կայքում ներկայացված պայմաններին, մասնավորապես հրապարակային պայմանագրին, ապա կատարել վճարում 3000 ՀՀ դրամի չափով https://ekeng.am/hy/payments կայքում ներկայացված ցանկացած վճարային մեխանիզմով։
Թվային էլեկտրոնային ստորագրությունը էլեկտրոնային փաստաթղթի իսկության, ամբողջականության և վավերականության հավաստիացումն է։
MS Office փաստաթղթերի ստորագրումից հետո առաջացած Recoverable Error հաղորդագրությունը հեռացնելու նպատակով անհրաժեշտ է տեղադրել հանրային հավաստագրերը:
Վերոնշյալ լուծումն արդյունավետ չէ միայն MS Office 2016 տարբերակի դեպքում: Այս պարագայում հավաստագրերն անհրաժեշտ է ներառել ոչ թե Trusted Root Certification Authorities այլ Trusted People թղթապանակում:
Քայլերն են՝
Crypto Card Monitor ծրագրում կրկնակի սեղմել ARMID (AuthPIN) տողը, այնուհետև՝ Certificate: X.509 հավաստագիրը, բացված պատուհանում նշել Install -> Next -> Place all certificates in the following store-> Browse և ընտրել Trusted People ->Next->Finish: Նույն գործողություններն իրականացնել նաև ARMID (SignPIN) տողի համար:
Նկարն՝ ըստ քայլերի հաջորդականության.
Անհրաժեշտության դեպքում՝ վերաբեռնել համակարգիչը:
PDF փաստաթղթերում էլ. թվային ստորագրությունը ստուգելու համար էջի վերին աջ հատվածում սեղմել Signature Panel կոճակը և փաստաթղթի ձախ մասից մկնիկի աջ սեղմակով սեղմել ստորագրության վրա -> Show Signature Properties ->Show Signer’s Certificate: Բացված պատուհանում կարելի է տեսնել էլ. թվային ստորագրության մանրամասները:
MS Word փաստաթղթում էլ.ստորագրության ստուգման քայլերին կարող եք ծանոթանալ ՈՒՂԵՑՈՒՅՑ - ում:
Էլեկտրոնային թվային ստորագրությամբ ստորագրված ֆայլերը Adobe Acrobat Reader ծրագրի միջոցով վավերականացնելու համար անհրաժեշտ է բացել փաստաթուղթը, ընտրել Edit-> Preferences_ Categories -ից նշել Signatures -> Verification -> սեղմել More և բացված պատուհանում նշել Validating Signatures և Validating Certified Documents-> OK
Նախապայման։ Համակարգչում պետք է տեղադրված լինեն հանրային հավաստագրերը։ https://www.ekeng.am/uploads/files/Certificate.exe
Խնդիրը պայմանավորված է ստորև նշված պատճառներից որևէ մեկով՝
1. ստորագրությունն ակտիվ չէ, քանի որ սպասարկման վճարը չի կատարվել,
2. ձեռք եք բերել երկրորդ նույնականացման քարտը, որի վերագրանցման համար անհրաժեշտ է դիմել ԷԿԵՆԳ ընկերությանը,
3. եթե ստորագրությունն ակտիվ է, սակայն հաշվետվությունը չի բեռնվում, անհրաժեշտ է բեռնումն իրականացնել տարբեր բրաուզերներով (Google Chrome, Mozilla Firefox և այլն):
PDF ֆայլերում էլեկտրոնային ստորագրության դիրքը և չափերը փոփոխելու համար անհրաժեշտ է ակտիվացնել Visible Signature հատվածը և սեղմել Settings կոճակը: Բացված Visible Signature Settings պատուհանում սեղմելով Preview and Select կոճակի վրա` մկնիկի ձախ սեղմակով անհրաժեշտ է նշել ստորագրության չափը և տեղը էջի վրա:
Ստորագրության տեսքը փոփոխելու համար Visible Signature Settings պատուհանում Display տողում անհրաժեշտ է նշել առաջարկվող տարբերակներից որևէ մեկը:
Միևնույն փաստաթուղթը 2 կամ ավել անձանց կողմից ստորագրելու համար անհրաժեշտ է քարտ կարդացող սարքից հանել տվյալ նույնականացման քարտը, տեղադրել հաջորդ քարտը և JSignPdf ծրագրում սեղմել Load Keys կոճակը:
Անհրաժեշտության դեպքում ընտրել տվյալ ստորագրող անձի հավաստագիրը Key alias տողի բացվող ցանկից: Input PDF file տողում սեղմել Browse կոճակը և ընտրել արդեն ստորագրված “_signed” վերջածանցով ֆայլը:
Ուշադրություն. անհրաժեշտ է նշել Append Signature to existing one հատվածը, այլապես հաջորդող ստորագրությունը կտեղադրվի` ջնջելով նախորդը:
Ստորագրելուց հետո անհրաժեշտ է բացել ստորագրված փաստաթուղթը և համոզվել, որ առկա են և՛ հարկային ծառայության, և՛ տվյալ անձի/անձանց ստորագրությունները:
MS Word փաստաթղթում 2 անձանց գրաֆիկական ստորագրությունը տեղադրելու համար անհրաժեշտ է նախապես կողք կողքի (կամ այն մասում, ուր անհրաժեշտ է) ներմուծել՝ Insert մենյու-> Signature Line -> Microsoft Office Signature Line -> Signature Setup պատուհանը և սեղմել OK:
Առաջին X______ տողի վրա ստորագրել առաջին ստորագրությամբ (մկնիկի ձախ սեղմակով ընտրել Sign -> OK -> ներմուծել անուն, ազգանուն կամ սեղմել Select Image՝ բեռնելով ստորագրության նկարը -> նշել Sign – > մուտքագրել PIN կոդը-> սեղմել OK), այնուհետև տեղադրել 2-րդ անձի քարտը, սպասել հավաստագրի ակտիվացմանը և ստորագրել՝ "Sign" պատուհանում նախապես սեղմելով "change" կոճակը և ընտրելով տվյալ անձի հավաստագիրը:
MS Word փաստաթուղթը 2 կամ ավելի անձանց կողմից ստորագրելու համար անհրաժեշտ է քարտ կարդացող սարքից հանել տվյալ նույնականացման քարտը և տեղադրել 2-րդ քարտը, սպասել հավաստագրի բեռնմանը՝ կատարելով նույն քայլերը` ներմուծել file®protect document®add a digital signature….. և ստորագրել՝ երկրորդ քարտով ստորագրելիս "Sign" պատուհանում նախապես սեղմելով "change" կոճակը և ընտրելով տվյալ անձի հավաստագիրը:
Ուշադրություն. Որպեսզի փաստաթուղթը չհամարվի անվավեր, քանի որ ստորագրելուց հետո այն հնարավոր չէ ենթարկել փոփոխության, անհրաժեշտ է`
Եթե նույնականացման քարտը տեղադրելուց հետո JSignPdf ծրագրում Load Keys կոճակը սեղմելիս հավաստագիրը չի բեռնվում, ապա խորհուրդ է տրվում Keystore type տողում WINDOWS-MY փոխել WINDOWS ROOT -ի, սեղմել Load Keys, անտեսել ստացվող հաղորդագրությունը, այնուհետև կրկին ընտրել WINDOWS-MY և կրկին սեղմել Load Keys:
Ուշադրություն. անհրաժեշտ է ստուգել նաև համակարգչի ժամը և ամսաթիվը:
Word փաստաթղթի յուրաքանչյուր էջում ստորագրություն տեղադրելու համար անհրաժեշտ է բոլոր էջերում նախապես ներմուծել՝ Insert մենյու-> Signature Line -> Microsoft Office Signature Line -> Signature Setup պատուհանը և սեղմել OK: Յուրաքանչյուր էջում առաջացած X______ տողերի վրա մկնիկի ձախ սեղմակով ընտրել Sign -> OK -> ներմուծել անուն, ազգանուն կամ սեղմել Select Image՝ բեռնելով ստորագրության նկարը -> նշել Sign – > մուտքագրել PIN կոդը-> սեղմել OK:
MS Word / Excel ֆայլեր ստորագրելիս ստորագրության օրվա, ժամի և այլ մանրամասն տվյալների արտացոլման նպատակով անհրաժեշտ է ֆայլի աջ հատվածում՝ ստորագրությունների սյունակում մկնիկի աջ սեղմակով սեղմել ստորագրության վրա և ընտրել Signature Details տարբերակը։
Բացված պատուհանում ընտրում ենք See the additional signing information… տարբերակը։
Էլ.ստորագրության ծառայության ակտիվացումից հետո, եթե կասեցված հավաստագրով նախապես իրականացրել եք ստորագրման փորձեր, հնարավոր է, որ Ձեր համակարգչի հիշողության (cache) մեջ պահպանված լինի հավաստագրի հին կարգավիճակը, որի հետևանքով Microsoft Office ծրագրերում էլ. ստորագրություն կիրառելիս չցուցադրվի հավաստագիրը կամ ստացվեն «select another certificate» և նմանատիպ այլ հաղորդագրություններ։
Սովորաբար համակարգչի cache-ը թարմացվում է 24 ժամվա ընթացքում։
Խնդիրն անմիջապես լուծելու նպատակով առաջարկվում է, համակարգչի վրա ունենալով ադմինիստրատորի արտոնություններ, սեղմել start, հավաքել cmd, մկնիկի աջ սեղմակով նշել -> run as administrator -> բացված պատուհանում պետք է հավաքել հետևյալ հրամանները․
MS Office ֆայլեր ստորագրելուց հետո Validation Error հաղորդագրություն ստանալու դեպքում անհրաժեշտ է բեռնել հանրային հավաստագրերը և տեղադրել համակարգչում:
Եթե MS Office 2010 փաստաթուղթ ստորագրելիս ստանում եք վերոնշյալ հաղորդագրությունը, ապա անհրաժեշտ է կատարել հետևյալ քայլերը.
Start -> Programs -> Microsoft Office -> մկնիկի աջ սեղմակով սեղմել Microsoft Office Word 2010 -ի վրա, սեղմել Properties և նշել Compatibilty: Նշել Run հատվածը (checkbox) և ընտրել Windows XP (Service Pack 3), որից հետո սեղմել OK:
Եթե Cryptotech Suite Manager ծրագրում բացակայում են հավաստագրերի մանուշակագույն նշանները, ապա անհրաժեշտ է Cryptotech Suite Manager ծրագիրը կրկին տեղադրել (ցանկալի է այն նախապես ջնջել, համակարգիչը վերագործարկել (restart), այնուհետև տեղադրել):
Ծրագիրը տեղադրելուց հետո համոզվե՛ք, որ հավաստագրերի նշաններն առկա են.